ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στη Συμβουλευτική και τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό, με την υποστήριξη της ψυχοθεραπευτικής προσέγγισης Gestalt

 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα αφορά σε μία ολοκληρωμένη εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία περιλαμβάνει:

  • Θεωρία, Πρακτική, Βίωμα και Δεξιότητες Συμβουλευτικής στον επαγγελματικό προσανατολισμό.
  • Υποστήριξη από την υπαρξιακή, φαινομενολογική, ολιστική και βιωματική ψυχοθεραπευτική προσέγγιση Gestalt.

 


ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Σκοπός του προγράμματος είναι η επιμόρφωση και κατάρτιση σχετικά με τα θέματα του Επαγγελματικού Προσανατολισμού και της Συμβουλευτικής σταδιοδρομίας των Εφήβων και των Ενηλίκων, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο. Οι καταρτιζόμενοι, μετά το πέρας του Εκπαιδευτικού Προγράμματος, θα είναι ικανοί να υποστηρίζουν τους ενδιαφερόμενους εφήβους και ενήλικες στη λήψη επαγγελματικών αποφάσεων αλλά και γενικότερα στον σχεδιασμό της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας.              

 


ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Οι καταρτιζόμενοι μετά το πέρας του προγράμματος

 

Α.-  θα είναι ικανοί:

  • Να εκτιμούν τα κίνητρα και τις ανάγκες των ενδιαφερομένων για συμβουλευτική παρέμβαση και την καταλληλόλητά της επαγγελματικής συμβουλευτικής.
  • Να εφαρμόζουν τα ποιοτικά στοιχεία της συμβουλευτικής (Στάσεις και Δεξιότητες Συμβούλου).
  • Να εφοδιάζουν τους συμβουλευόμενους με ικανότητες για να αναλύουν σε κάθε δυσκολία επαγγελματικής τους ζωής τα προσωπικά στοιχεία, τη δομή του γύρω περιβάλλοντος, τις ευκαιρίες και τους περιορισμούς.
  • Να δημιουργούν το ατομικό/επαγγελματικό τους προφίλ.
  • Να αξιολογούν εκπαιδευτικές και επαγγελματικές πληροφορίες σχετικές με το ατομικό τους προφίλ.
  • Να δημιουργούν ένα ρεαλιστικό σχέδιο δράσης για την επίτευξη του επαγγελματικού τους στόχου.
  • Να προβαίνουν στον επαγγελματικό τους σχεδιασμό σε σχέση με τους άλλους ρόλους της ζωής τους.

Β.- θα έχουν εμπλουτίσει και ενισχύσει τις δεξιότητές τους ως σύμβουλοι επαγγελματικού προσανατολισμού, καθώς:

  • Θα έρθουν σε επαφή με τις βασικές αρχές της θεωρίας και μεθοδολογίας Gestalt και το πώς αυτή επενεργεί στο επαγγελματικό περιβάλλον.
  • Θα υιοθετήσουν τεχνικές, στάσεις και συμπεριφορές, όσον αφορά θέματα που σχετίζονται με την επικοινωνία, δημιουργικότητα, ηγεσία, αλλαγή, λήψη αποφάσεων, ανάπτυξη διαλόγου.
  • Θα αναπτύξουν δεξιότητες, που είναι απαραίτητες για την εφαρμογή στην πράξη του πνεύματος της Gestalt, όπως π.χ.: αυτογνωσία, επίγνωση, δημιουργική προσαρμογή και λειτουργική επαφή με τον εαυτό τους και το περιβάλλον.

 


ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ

  • Πτυχιούχοι Ψυχολογίας
  • Πτυχιούχοι Παιδαγωγικής
  • Πτυχιούχοι Ανθρωπιστικών Σπουδών
  • Πτυχιούχοι Ανώτατης Εκπαίδευσης
  • Σύμβουλοι Επαγγελματικού προσανατολισμού
  • Στελέχη Επιχειρήσεων και Οργανισμών
  • Εκπαιδευτικοί

 


ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ – ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ

160 ακαδημαϊκές ώρες (διάρκειας 45΄), από Νοέμβριο 2024 έως Ιούνιο 2025, ημέρα Τετάρτη και ώρες 17:00- 21:00 που αναλυτικά είναι ως εξής:

 

6, 13, 20, 27 Νοεμβρίου 2024                     4

4, 11, 18 Δεκεμβρίου 2024                          3

8, 15, 22, 29 Ιανουαρίου 2025                    4

5, 12, 19, 26 Φεβρουαρίου 2025                4

5, 12, 19, 26 Μαρτίου 2025                         4

2, 9, 16, 23, 30 Απριλίου 2025                   5

7, 14, 21, 28 Μαΐου 2025                            4

4, 11, 18, 25 Ιουνίου 2025                          4

 

ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΩΝ                            32

 

32 Χ 5Ω Ακαδημαϊκές (45’) = 160 Ω

Πριν την έναρξη θα δοθεί στους συμμετέχοντες αναλυτικό πρόγραμμα με τους συντονιστές

 


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ – ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

 

Α.- Συμβουλευτική Επαγγελματικού Προσανατολισμού (110 ΩΡΕΣ)

Αρχές Συμβουλευτικής Ψυχολογίας & Εφαρμογής στην Επαγγελματική

Συμβουλευτική

 

Θέτοντας το πλαίσιο- Θεωρητικές αποσαφηνίσεις

 

Ο Συμβουλευόμενος: ατομικά χαρακτηριστικά και προσωπικότητα

 

Θεωρίες Επαγγελματικής Ανάπτυξης /Λήψης Απόφασης και

Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας

 

Επαγγελματικός Προσανατολισμός (έννοια, περιεχόμενο, διαδικασία)

 

Στάσεις, γνώσεις και δεξιότητες του συμβούλου επαγγελματικού

προσανατολισμού. Ποιοτικά στοιχεία της συμβουλευτικής

Επαγγελματικού Προσανατολισμού

 

Αρχική διαγνωστική συνέντευξη: Σημασία  και μεθοδολογία.

Διερεύνηση αναγκών του Συμβουλευόμενου

 

Διερεύνηση και σύνθεση του ατομικού προφίλ (τεχνικές ανακάλυψης

επαγγελματικών ενδιαφερόντων, προσωπικών χαρακτηριστικών,

επαγγελματικών αξιών, ικανοτήτων και δεξιοτήτων, τεχνικές διερεύνησης

των επιθυμητών συνθηκών εργασίας)

 

Εκπαιδευτική και επαγγελματική πληροφόρηση

 

Λήψη επαγγελματικής απόφασης

 

Η αλλαγή : διαχείριση και στάδια των μεταβάσεων

 

Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας και ψυχομετρικά εργαλεία

 

Ομαδική Συμβουλευτική Ε.Π. (Σχεδιασμός ομάδων, κριτήρια συγκρότησης

ομάδων, δυναμική ομάδας κλπ)

 

Αναποφασιστικότητα. Παραπομπή

 

Σημαντικοί άλλοι και περιβαλλοντικές επιδράσεις.

 

Τερματισμός συμβουλευτικής διαδικασίας επαγγελματικού

Προσανατολισμού

 

Συμβουλευτική & Νέες Τεχνολογίες

 

ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ

 

Αξιολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών, εφαρμογή κανόνων

εποπτείας,  επανασχεδιασμός και διεύρυνση της
πρόσβασης στις υπηρεσίες ΣυΕπ

 

 

Β.-Gestalt στο Επαγγελματικό Περιβάλλον (50 ΩΡΕΣ)

  1. Βασικές αρχές και μεθοδολογία Gestalt.
  2. Το πεδίο του Επαγγελματικού περιβάλλοντος.
  3. Η διαδικασία της ηγεσίας.
  4. Η διαδικασία της αλλαγής.
  5. Η διαδικασία της Λήψης αποφάσεων (πεποιθήσεις / στάσεις / συμπεριφορές).
  6. Δεξιότητες συμβούλου (επικοινωνία, επαφή, επίγνωση, ενσυναίσθηση, δημιουργικότητα, αντιμετώπιση συγκρούσεων και διαφορών, ανθεκτικότητα).

 


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Α. Κατά τη διάρκεια της κατάρτισης θα χρησιμοποιηθεί και θα χορηγηθεί στους συμμετέχοντες εκπαιδευτικό υλικό που αφορά τεχνικές, εργαλεία και μεθοδολογία του επαγγελματικού προσανατολισμού. Το υλικό αυτό θα μπορούν να χρησιμοποιούν τόσο σε ατομικό, όσο και σε ομαδικό επίπεδο επαγγελματικής συμβουλευτικής εφήβων και ενηλίκων. Το συγκεκριμένο υλικό θα αφορά, για παράδειγμα, αυτό-περιγραφικές τεχνικές (πχ ανακάλυψης επαγγελματικών ενδιαφερόντων, επαγγελματικών αξιών, ικανοτήτων και δεξιοτήτων, προσωπικών χαρακτηριστικών, αποδεκτών συνθηκών εργασίας, λήψης επαγγελματικής απόφασης), αλφαβητικό χάρτη επαγγελμάτων, ερωτηματολόγιο αρχικής διαγνωστικής συνέντευξης, κλπ.

Β. Βιβλιογραφία, Αρθρογραφία, Παροχή εκπαιδευτικών σημειώσεων

 

8. ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ

 

Α. -Συμβουλευτικής Επαγγελματικού Προσανατολισμού

 

Λία Αχλαδά: Απόφοιτη του Τμήματος Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με μεταπτυχιακό δίπλωμα στις Επιστήμες της Αγωγής : Σημειωτική κι Επικοινωνία και διδακτορικό στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας με θέμα: ««Επικοινωνιακές συμπεριφορές, δεξιότητες και στρατηγικές του συγχρόνου Συμβούλου εργασίας- Μελέτη περίπτωσης Ο.Α.Ε.Δ.» Έχει ολοκληρώσει το τετραετές εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Ψυχοθεραπείας Gestalt καθώς και το τριετές εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Gestalt στον εργασιακό χώρο.

Το 2000 έως το 2020 εργάστηκε στον ΟΑΕΔ ως εργασιακός σύμβουλος ενώ από το 2020 έως το 2023 ως Σύμβουλος Σταδιοδρομίας στη Δομή Διασύνδεσης και Σταδιοδρομίας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Σήμερα εργάζεται ως ΕΔΙΠ στο Τμήμα Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης και διδάσκει το μάθημα : Επαγγελματική Συμβουλευτική.

 

Κωνσταντινιά Δόλγυρα :Δρ Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Paris-Sud (Paris XI). Έχει δύο μεταπτυχιακές σπουδές - «D.E.A.» στις Γνωστικές Λειτουργίες και «D.E.S.S» στη Γνωστική Εργονομία - στο Πανεπιστήμιο Paris VIII. Δίδαξε στο Πάντειο Πανεπιστήμιο για δέκα ακαδημαϊκά έτη μαθήματα ψυχολογίας. Δίδαξε, επίσης,  για δέκα οκτώ ακαδημαϊκά έτη μαθήματα ψυχολογίας στο ΕΠΠΑΙΚ της ΑΣΠΑΙΤΕ Αττικής και μαθήματα συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού στο ΠΕΣΥΠ από την ίδρυσή του. Απασχολείται στη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.) όπου και επιμορφώθηκε στην Επαγγελματική Συμβουλευτική (Συμβουλευτική Επαγγελματικού Προσανατολισμού, Συμβουλευτική αναζήτησης Εργασίας, Συμβουλευτική Ανάληψης Επιχειρηματικών Πρωτοβουλιών) συνολικής διάρκειας 490 ωρών. Σχεδίασε και υλοποίησε σχετικές εκπαιδεύσεις των Εργασιακών Συμβούλων και συντόνισε για πολλά έτη το έργο τους σε επίπεδο χώρας. Επίσης συνεργάστηκε με το Πάντειο Πανεπιστήμιο ως Υπεύθυνη Επαγγελματικής Συμβουλευτικής με στόχο την εκπαίδευση στελεχών των Γραφείων Διασύνδεσης των Ελληνικών Πανεπιστημίων και την υποστήριξη του έργου τους. Είναι συγγραφέας του βιβλίου «Ψυχογλωσσολογικά Θέματα. Εισαγωγή στη Λειτουργία της Κατανόησης του Γραπτού Λόγου» και πολλών άρθρων σε θέματα ψυχολογίας και επαγγελματικής συμβουλευτικής, καθώς και οδηγών και εγχειριδίων επαγγελματικής συμβουλευτικής. Συμμετείχε ως ομιλήτρια σε πολλά συνέδρια για θέματα ψυχολογίας και επαγγελματικής συμβουλευτικής. Είναι ιδρυτικό μέλος του Δικτύου Αλληλέγγυας Συμβουλευτικής (Δ.Α.Σ.) με ενεργή συμμετοχή στην  Ομάδα Επαγγελματικής Συμβουλευτικής και τακτικό μέλος της Ελληνικής Εταιρίας Συμβουλευτικής & Προσανατολισμού (ΕΛ.Ε.ΣΥ.Π.)

.

Χρήστος Τασιόπουλος: Εμπειρογνώμονας - Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Το εκπαιδευτικό και επιστημονικό υπόβαθρό του προέρχεται από σπουδές στις «Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες» και στη «Συμβουλευτική και Επαγγελματικό Προσανατολισμό», με επιμόρφωση στην «Προσωποκεντρική Συμβουλευτική», στη «Μη Κατευθυντική - Παρεμβατική Συμβουλευτική» και στη «Διαπολιτισμική Συμβουλευτική», καθώς και στην «Εκπαίδευση Ενηλίκων». Διετέλεσε Προϊστάμενος στη Διεύθυνση Επαγγελματικού Προσανατολισμού της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (τέως Ο.Α.Ε.Δ.), καθώς και των τμημάτων «Ψυχομετρικών Ερευνών» και «Ανάλυσης Επαγγελμάτων». Συνέβαλε στη συγγραφή δύο Οδηγών Επαγγελμάτων (Ο.Ε.Δ.Β.) σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, του Ευρωπαϊκού Οδηγού για Συμβούλους Επαγγελματικού Προσανατολισμού (CEDEFOP) και εγχειριδίων επαγγελματικής συμβουλευτικής. Δημοσίευσε άρθρα σε περιοδικά και έχει κληθεί ως ομιλητής σε συνέδρια και ημερίδες σχετικά με τον επαγγελματικό προσανατολισμό. Εφάρμοσε τη συμβουλευτική και τον επαγγελματικό προσανατολισμό σε ομάδες μαθητών και ανέργων για περισσότερα από είκοσι χρόνια. Σχεδίασε και υλοποίησε καταρτίσεις σε στελέχη της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης - ψυχολόγους, κοινωνιολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς - με αντικείμενο τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό και τη Συμβουλευτική Αναζήτησης Εργασίας. Συνεργάστηκε με ελληνικά πανεπιστήμια για θέματα κατάρτισης στελεχών των Γραφείων Διασύνδεσης στη συμβουλευτική σταδιοδρομίας. Είναι συγγραφέας του βιβλίου «Πώς Επιλέγω Επάγγελμα: Τεχνικές & Μεθοδολογία για τον Προσδιορισμό του Επαγγέλματος που σου Ταιριάζει». Πρόκειται για ένα βιβλίο-οδηγό που περιέχει ένα ολοκληρωμένο σύστημα αυτοβοήθειας για την εφαρμογή του επαγγελματικού προσανατολισμού στην πράξη με απλό και κατανοητό τρόπο, χρήσιμο για συμβούλους και «συμβουλευόμενους». Ο Χρήστος Τασιόπουλος είναι ιδρυτικό μέλος του Δικτύου Αλληλέγγυας Συμβουλευτικής (Δ.Α.Σ.) και συντονίζει τις δράσεις της Ομάδας Επαγγελματικής Συμβουλευτικής.

 

Β. -Gestalt στο Επαγγελματικό Περιβάλλον

Γιώργος Σταμάτης, B.A. Νομικά, H.S.D. Marketing, M.Ed. Εκπαίδευση Ενηλίκων, Απόφοιτος Gestalt Foundation (Α.L.P.D.). Σύμβουλος Ανάπτυξης Επιχειρήσεων και Οργανισμών, Εκπαιδευτής και Gestalt Coach (G.P.O.) στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει εργαστεί ως διευθυντικό στέλεχος σε μεγάλες ελληνικές και πολυεθνικές εταιρίες στους χώρους των Πωλήσεων, του Μάρκετινγκ και της Επικοινωνίας. Έχει εκπαιδεύσει στελέχη σε πάνω από 350 επιχειρήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει διδάξει στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και στα Πανεπιστήμια UNYP Πράγας και UNYT Τιράνων. Συγγραφέας 18 βιβλίων, μεταξύ των οποίων, «Η Τέχνη της αλλαγής – Gestalt, μια διαφορετική προσέγγιση για επιχειρήσεις και οργανισμούς», μαζί με τους F.Meulmeester και Ι. Ρίζου.

Ντέμη Μωραΐτου, Η Ντέμη Μωραΐτου έχει σπουδάσει Επικοινωνία-Διαφήμιση και Μarketing   B.A.  C.A.M. (Communication-Advertising-Marketing). Eίναι Gestalt in Organizations Practitioner και έχει Δίπλωμα στον Ελληνικό Πολιτισμό. Έχει Μaster στην Εκπαίδευση Ενηλίκων και είναι πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια Ενηλίκων στην Ελλάδα και την Κύπρο. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία ως Σύμβουλος Επιχειρησιακής Επικοινωνίας & Management για πλήθος επιχειρήσεων. Εκπαιδεύει στελέχη επιχειρήσεων στην Ελληνική και Αγγλική Γλώσσα. Έχει διδάξει σε πάνω από 10 χώρες σε ποικίλα επιμορφωτικά περισσότερα σε πάνω από 20.000  στελέχη. Έχει δουλέψει επί σειρά ετών  για μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς στην Ελλάδα και το Εξωτερικό. Είναι μέλος του ΙΝΤΑGIO (Ένωση Gestalt  Consultants), της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων, ου Ομίλου Φίλου Αστρονομίας Θεσσαλονίκης, του Σώματος Ελληνικού Οδηγισμού και του Παγκόσμιου Οδηγισμού WAGGGS.

Μυρτώ Φραγκάτου, Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια Gestalt, Gestalt Practitioner in Organizations. Απόφοιτος Gestalt Foundation. Κατέχει πτυχίο Ψυχολογίας και μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην Οργανωσιακή Ψυχολογία από το Πάντειο Πανεπιστήμιο, καθώς και μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Διαθέτει 15ετή επαγγελματική εμπειρία στον τομέα της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού.

Ευαγγελία Κυριάκου, Ψυχολόγος (πτυχιούχος Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης), εκπ. Ψυχοθεραπεύτρια Gestalt (Gestalt Foundation), Σύμβουλος Gestalt για Επιχειρήσεις και Οργανισμούς (G.P.O.) (Gestalt Foundation).

 

 

ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ

Με την ολοκλήρωση της παρακολούθησης του προγράμματος θα σας δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης.

 

ΤΡΟΠΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ

Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας ΖΟΟΜ.

 

ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: 1.480€

 

Παρατήρηση:

Για συμμετοχή, λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων, θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας. Απαραίτητη προϋπόθεση για δήλωση συμμετοχής είναι η καταβολή προκαταβολής (30% του κόστους συμμετοχής) τουλάχιστον 15 μέρες πριν την έναρξη του εργαστηρίου, η οποία δεν επιστρέφεται. Η εξόφληση πρέπει να γίνεται πριν τη πραγματοποίηση του εκάστοτε εργαστηρίου.

 

Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής απευθυνθείτε:

 

Gestalt Foundation, Κέντρο Ψυχοθεραπείας και Εκπαίδευσης

Ηπείρου 37, 17341, Άγιος Δημήτριος - Αθήνα

ΤΗΛ: 210 72 54 010

e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

www.gestaltfoundation.gr

https://www.facebook.com/Gestalt-Foundation-100408142399486/

https://instagram.com/gestalt_foundation?r=nametag

https://www.linkedin.com/in/gestalt-foundation-92670274